vOrMGEVING

frijmoed, frank kuhlmann 

mijn naam is frank kuhlmann en ben vOrMGEVER van: 

frijmoed, vOrMGEVING

ge-zinnen:

komende uit een gezin van vier kinderen, waarin het overlijden van mijn broer rimpelde en ik als jongste vaak werd toegesproken en gelaten, nam ik als vader van drie kinderen regie om mijn kinderen ook te leren het verborgene, verstillende en onuitsprekelijke te ontwikkelen door in samenspraak daar tijd en ruimte voor te nemen

een ontwikkelen welk in de pedagogiek als tact en/of sensitiviteit te boek staat


praktisch- en theoretisch verhalen:

sinds 1994 ben ik als leerkracht actief aan een jenaplan basisschool, een eenvoudige schoolse vormgeving waarin de ontwikkelcyclus van: gesprek, spel, werk en vieren de dagdagelijkse praktijk ordent

gedurende 5 jaar heb ik in het speciaal onderwijs ervaringen opgedaan, een schoolse vormgeving waarin tact- en sensitiviteit-specialisten huizen

in 2010 ben ik mij gaan verdiepen in pedagogiek middels de opleiding ecologische pedagogiek te utrecht, een kritische, meerstemmige, verbindende vOrMGEVING gekaderd tot een kwalitatieve bewegende onderzoeksorde

       hierin kwam ik in aanraking met het filosofische begrip deconstructie waarin pedagogiek         systemisch zijn positie vond als, een kinderen in verhalen

de opleiding heb ik niet binnen de kaders kunnen afronden en ik ben gedreven doorgegaan in een buiten institutionele vOrMGEVING 

1. systematisch: systeem-, groeps-, psychotherapie en groepsdynamica

2. voelen: haptonomie en familieopstelling

3. onderzoekend: arts based research, experimenteel narratief ontdekken, poëzie, beeldende kunst en muziek

4. pedagogiek: fenomenologisch dagdagelijkse pedagogiek, 

alle tesamenkomend tot een existentieel: verhalend spelen

       deconstructie werd omgezet tot een stijlfiguur van kort verticaal verhalen aangezien hiermee de oneindige reikwijdte en speelruimte van verhalen een subjectief beGRIP kreeg 

       een stijlfiguur waarmee kon worden aangesloten bij de uitdagende veelzijdigheid van meerstemmig verhalen, 'je bent tenslotte meer dan één verhaal'


contact:

frijmoed@gmail.com

pinterest: frijmoed

frijmoedartikel: https://www.onderwijsfilosofie.nl/ingezonden/verhalende-voorstelling/